Grip op Groei

Groei door begrip van je klanten

Ondernemen is kansen zien en keuzes maken. Maar hoeveel tijd neem je hier echt voor? Waar moet je beginnen met verbeteren? Dit begint door u af te vragen waar u nu verbeterpunten ziet. Wanneer zou uw onderneming nog beter draaien? 

Maar wat zijn nu dit soort verbeterpunten?

Meten = Weten!

Zou jij een oceaan oversteken zonder kompas? Zonder navigatie? Nooit van je leven. Ondanks de forse investeringen, werden beslissingen vaak gedaan zonder of met gebrekkige data. Het was als zeilen op wateren waar geen kaarten van zijn.

Denk je ook dat de hoogte plek in Google voor jouw de klanten op gaat leveren? Maar weet je ook welke investering je daarvoor moet doen? Is deze oplossing voor jouw de beste keus? Waarom altijd op zoek naar nieuwe klanten, als je mogelijk nog meer rendement kan halen uit bestaande klanten?

We kijken graag met je mee waar voor jou de kansen liggen. We helpen u graag op weg!

hogere conversie met datagedreven verkoop

Zou uw onderneming beter gedraaid hebben als u:

  • Als u meer klanten had gehad; 
  • Als u meer omzet had gehaald; 
  • Als deals sneller waren afgesloten; 
  • Als u zich meer op de belangrijkste klanten had gericht; 
  • Als u slimmer met uw tijd was omgegaan. 

Als u zich hierin kunt vinden, dan wordt het tijd om aan de slag te gaan!

Hoe kan datagedreven werken jouw helpen:

Hoe vergroot ik de winstgevendheid/omzet middels e-commerce…
Mensen kopen meer en meer online, omdat het een groot gemakt met zich meebrengt.
Maar wat nu als de webshop die je hebt, toch niet de omzet brengt die je graag zou zien? Je bent begonnen met een webshop, ‘omdat het nu eenmaal moet als je een winkel hebt’. Maar echt groei zit er nog niet in. Bovendien, hoe val je op tussen alle andere webshops?

Je wilt meer omzet halen uit je webshop, dat is wel duidelijk. Maar hoe wil je dit bereiken? Er zijn meer mogelijkheden dan alleen het aantrekken van meer bezoekers (dus klanten) op je website. Je kunt aan de slag gaan met data. Er valt zoveel data te halen uit het websiteverkeer. Hier kan je analyses over maken en begrijpen wat er in je webshop gebeurd. Waarom verkoop je via het ene kanaal wel, en het andere niet? Waarom haken bezoekers af terwijl ze producten in hun winkelwagen hebben gelegd?

Door middel van een verkoopanalyse kan je dus een indruk krijgen van hoe je bedrijf in elkaar zit. Moet ik mijn prijzen verhogen, moet ik meer voorraad aanleggen of van leverancier veranderen? Dit wil je niet alleen maar op basis van een gevoel doen.

Ben jij op de hoogte van de sales trends per product, regio, of tijdsperiode? Hoeveel voorraad heb je per product? Veel retailers zouden graag meer weten van het gedrag van hun klanten. Wanneer kopen ze wat?

Soms kan je niet tot de juiste inzichten komen. Door het koppelen van verschillende databronnen kan je tot conclusies komen die je misschien nog niet eerder had gezien. Dit lijkt ingewikkeld maar is tegenwoordig erg eenvoudig.

Ben je druk met online adverteren? Sta je met de juiste termen bovenaan bij Google? Hoeveel levert dit eigenlijk op? Hoe goed vindbaar is je website nu echt? Welke kanalen zijn er om mijn doelgroep te bereiken? Hoe ziet de concurrentie eruit? Allemaal vragen die je als marketeer kan hebben.

Door middel van een online marketing analyse kan je heel goed in kaart krijgen hoe je ervoor staat, waar kansen liggen en wat de effectiviteit van je inspanningen tot nu toe is geweest. Hierbij kan een dashboard je goed helpen. Data van verschillende bronnen kunnen worden samengevoegd en geanalyseerd.

[rad-hl] How-to artikelen [/rad-hl]

Lees hier meer artikelen over hoe je zelf aan de slag kunt met groei.

Meer rendement met datagedreven marketing

Alles draait om klantbeleving. Klanten willen ervaringen die op maat gesneden zijn, waarbij ze het gevoel hebben dat jij hun bedrijf persoonlijk kent en bij de hand neemt. Zou je rendement van he marketinginvestering beter zijn geweest als:

  • Weet welk kanaal het meeste oplevert; 
  • Weet welke klantsegmenten het meest opleveren; 
  • Weet welke euro het meest oplevert; 
  • Als je weet welke content de beste betrokkenheid genereert. 

Datagedreven marketing verwijst naar de marketinginzichten en -beslissingen die voortvloeien uit de analyse van de gegevens over (potentiële) klanten. Een datagedreven organisatie is in staat data van in- en externe bronnen te verzamelen, te integreren en te analyseren

Hoe kan datagedreven werken jouw helpen:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ut sollicitudin nisi. Curabitur cursus, lacus et rutrum bibendum, ipsum felis fermentum risus, ac volutpat massa leo eu sapien. Morbi semper ultricies dolor, ut vestibulum ante dapibus quis. Sed in sagittis nibh. Morbi pellentesque turpis sit amet tellus pulvinar, vitae scelerisque quam sodales. Phasellus eleifend nec nunc ut rutrum. Fusce vestibulum a velit vel tempor. Sed facilisis urna at pulvinar posuere. Curabitur efficitur enim massa, ac scelerisque diam faucibus sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ut sollicitudin nisi. Curabitur cursus, lacus et rutrum bibendum, ipsum felis fermentum risus, ac volutpat massa leo eu sapien. Morbi semper ultricies dolor, ut vestibulum ante dapibus quis. Sed in sagittis nibh. Morbi pellentesque turpis sit amet tellus pulvinar, vitae scelerisque quam sodales. Phasellus eleifend nec nunc ut rutrum. Fusce vestibulum a velit vel tempor. Sed facilisis urna at pulvinar posuere. Curabitur efficitur enim massa, ac scelerisque diam faucibus sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ut sollicitudin nisi. Curabitur cursus, lacus et rutrum bibendum, ipsum felis fermentum risus, ac volutpat massa leo eu sapien. Morbi semper ultricies dolor, ut vestibulum ante dapibus quis. Sed in sagittis nibh. Morbi pellentesque turpis sit amet tellus pulvinar, vitae scelerisque quam sodales. Phasellus eleifend nec nunc ut rutrum. Fusce vestibulum a velit vel tempor. Sed facilisis urna at pulvinar posuere. Curabitur efficitur enim massa, ac scelerisque diam faucibus sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

[rad-hl] Voorbeeld projecten [/rad-hl]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas congue ipsum lectus. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus.